Brazilie - Reisverslag uit Belém, Brazilië van yuri rosendahl - WaarBenJij.nu Brazilie - Reisverslag uit Belém, Brazilië van yuri rosendahl - WaarBenJij.nu

Brazilie

Blijf op de hoogte en volg yuri

14 Januari 2015 | Brazilië, Belém

Zo eigenlijk zijn we al in Suriname maar dat zou alles alleen maar verwarrend maken.

Brazilie was leuk zo simpel kan ik het eigenlijk wel zeggen.
En dan te bedenken dat we er alleen maar heen gingen omdat het vliegtuig er toch een tussenlanding moest maken. Sommige mensen zeggen dan dat je naar de Amazone moet gaan als je dan toch zo lang in zuid amerika bent.

Nu ik er ben geweest kan ik me daar wel iets bij voorstellen al was het echt niet zoals ik had verwacht. Ik dacht aapje hier luipaard daar af en toe een exotisch beestje zus en dan weer zo.
Nou dat was dus echt niet zo!

Eigenlijk is de jungle daar gewoon normaal dus daar bedoel ik mee dat de bewoners zelf het allemaal niet zo boeiend vinden. Alsof wij naar noordholland rijden en weilanden zien zo zien ze bij het Amazone gebied dus jungle. Dit betekend ook dat ze er niet heel bijzonder mee omgaan. Ze zijn er niet super trots op of zo. (en dat had ik dus wel verwacht)

Maarja wat hebben we zoals gedaan..
Zoals ik al zei hebben we kerst gerelaxed in een mooi hotel en vanuit daar zijn we naar Algodoal gegaan een klein plaatsje waar je eerst 4 uur voor in de bus moest zitten, dan een klein stukje taxi en dan met een klein bootje een uurtje over varen. Als je er dan bijna bent moet je over het strand nog 10 minuten lopen of zo. Wij hadden het geluk dat het donker werd voordat het bootje weg ging, dus dat het de toch al hobbellige overvaart, in het donker konden maken. (sommige mensen vonden dat eng en konden troost vinden op mijn brede schouders)

Eenmaal daar hebben we in ons beste portugees een kamertje geregeld.
Waar we trouwens na 2 nachten weer uit moesten waarschijnlijk omdat de eigenarese boos op ons was maar dat weten we niet zeker we verstaan namelijk geen portugees. We hebben nog iets voor een nacht gevonden en zijn toen maar weer weg gegaan. Ja er was niet super veel te doen mensen gaan ernaartoe voor hun rust omdat er geen auto's kunnen komen is dat wel indenkbaar. Alle wegen zijn er dan ook gewoon van strandzand en vervoer gaat er te voet of met paardekoetsje.

Na 3 nachten dus weer terug naar Belem en daarna snel door naar Marajo. Een groot eiland waar een boot tochtje van 4 uur aan vooraf gaat. en dan een uur met de bus om in de dorpjes te komen.

In Soure het grootste plaatsje daar hebben we oud en nieuw gevierd. Niet super spectaculair hoor gegeten met de lokale en een biertje gedronken. We waren er meer voor de natuur en je kon er waterbuffel-rijden. (niet iets wat vaak word aangeboden.) We hadden geluk dat in ons hostel mensen uit Rio de Janeiro sliepen die engels spraken en die hebben we een week als tolk kunnen gebruiken.

Ze hebben een boottochtje geregeld en dat we met de waterbuffels konden gaan zwemmen erg leuk allemaal.

Na oud en nieuw zijn we verder gevlogen naar Santarem.
Dit ligt meer in het binnenland van Brazilie en hier hebben we lekker op het strand gelegen. Heerlijke witte stranden maar eigenlijk moesten we er beestjes kijken. Nou we hebben er luiaarden en enkele vogeltjes gezien zelfs nog zoetwaterdolfijnen.

Ik ben het ff zat om te schrijven zoals ik al zei zit ik namelijk in Suriname en dat is een bijna net zo kabaal makent volk als braziliaanen word helemaal gek van hun geschreeuw dus ik maak het nog wel af....

  • 14 Januari 2015 - 18:11

    Pascale:

    Ik mis hier wel je spectaculaire muggenbulten!!

  • 14 Januari 2015 - 21:23

    Ria:

    Allemaal avonturen waar je later aan terug denkt!

  • 14 Januari 2015 - 23:38

    Mariskii:

    Ik vind je een negatieve brombeer en dat je je stukje over moet schrijven. Brazilië was super en dat vond je zelf ook joh, jij oude oude man :p

  • 14 Januari 2015 - 23:42

    Yuri:

    Je bent zelf stom wildvreemde mariskii!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Belém

mijn tweede reis

zuid amerika

Recente Reisverslagen:

02 April 2015

Peru

27 Maart 2015

Galapagos

15 Maart 2015

Ecuador

09 Februari 2015

Guyana

09 Februari 2015

suriname
yuri

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 24218

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 15 April 2015

mijn tweede reis

15 September 2010 - 24 Februari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: