Uruguay - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van yuri rosendahl - WaarBenJij.nu Uruguay - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van yuri rosendahl - WaarBenJij.nu

Uruguay

Blijf op de hoogte en volg yuri

21 December 2014 | Uruguay, Montevideo

Na lang gewacht daar is die weer.

Voor de mensen die het zich afvragen..
Ja het gaat goed met ons en nee het is hier ook geen mooi weer..
En ja natuurlijk ben ik al poepiej bruin!

Vorige keer zat ik gefrustreerd in een internet cafe omdat ik in het buitenland blijkbaar geen mail kan openen maar mijn lieftallige vriendin heeft mn mail op mn telefoon gezet dus alles is weer ok.

Maar dus...
Waar waren we gebleven..
Inmiddels zijn we een heel stuk verder vanuit argentinie zijn we naar de Iguazu watervallen gegaan in eerste instantie was ik een beetje sceptisch.
Ik bedoel ja vallent water hoe intressant kan het zijn. In alle eerlijkheid heb ik dat beeld moeten bijschroeven. Het was geniaal de watervallen zijn verdeeld over twee parken. Het argentijnse gedeelte en het braziliaanse gedeelte. We hebben gewoon allebei de kanten gedaan en hebben dus twee volle dagen naar vallent water zitten kijken.

(mocht je afvragen of we van het reizen hersenbeschadigingen hebben gekregen nee daar lag het niet aan. De parken waren zo groot en er waren zo veel watervallen dat je daar gewoon twee dagen mee zoet was )

Een bijkomende bonus was dat het park midden in de jungle lag zodat je dus ook van de natuur kon genieten. (beestjes, plantjes je weet zelf)

Vervolgens zijn we verder gevlogen naar Montevideo voor de gene die het niet kennen het is de hoofdstad van Uruguay. Uruguay is een land waar verder niet veel gebeurd en heel geschikt als vakantieland. Het is er veilig en rustig het heeft hele mooie stranden en over het algemeen is het in de zomer (bij jullie dus winter) mooi weer.

maarja daar is eigenlijk alles ook mee gezegt het heeft niet echt hoogtepunten zoals watervallen of walvissen. dus hebben we tot twee keer toe een huisje gehuurd aan de kust zodat we zelf konden koken. Dit scheelde ons een hoop geld en zorgde voor gezonde hollandse kost. Bijna alles is al een keer voorbij gekomen bloemkool, brocoli, rode bieten en zelfs pannenkoeken.

Uiteindelijk hebben we vijf kustplaatsjes aangedaan.
1. Colonia del sacramento ( zou een oud centrum moeten hebben was eigenlijk een puinzooi)
2. Punta del Este (dit was volgens alles -the place to be- nou er was echt helemaal niks hoor, geloof me!)
3. Barra de Valizas (Heel klein vissers/hippie dorpje)
4. Capo polonia (nog kleiner hippie dorpje waar je met een jeep naartoe moest)
En toen waren we de stank van onze hippie vrienden wel weer zat en gingen we naar .
5. Punta del Diablo (dit beviel wel dus daar zijn we een paar dagen blijven hangen)

En nu zijn we weer in Montevideo.
Fijne stad wel oud centrumpje met daaraan vast gelijk downtown wat bestaat uit eigenlijk een hoofdweg. makkelijk orienteren en alles is aan te lopen.

Voor iedereen die dit leest uiteraard een vrolijk kerst feest en een gelukkig nieuwjaar!

• 21 December 2014 - 18:20

Riavanbueren:

Laat internet niet aan staan, want dan is de rekening straks erg hoog!

• 31 December 2014 - 15:00

Pappa:

hey lieverd, Dank je voor de update en mooie foto's. Dat ziet er niet verkeerd uit. Fijn dat jullie kunnen genieten. Ik wens jou en Mariska een fijne jaarwisseling en een goede voortzetting van jullie trip in het nieuwe jaar. Dikke kus, Pappa