Guyana - Reisverslag uit Georgetown, Guyana van yuri rosendahl - WaarBenJij.nu Guyana - Reisverslag uit Georgetown, Guyana van yuri rosendahl - WaarBenJij.nu

Guyana

Blijf op de hoogte en volg yuri

09 Februari 2015 | Guyana, Georgetown

Ja ergens zal het wel verwarrend zijn maar we zijn nu dus in Guyana.

Dit was vroeger een nederlandse kolonie toen hebben de engelse het gepikt. en nu praten ze er dus engels. Tenminste dat denken ze. Het is ongeveer net zo engels als dat van een schot maar dan heel anders. Ik bedoel te zeggen dat ze niet te verstaan zijn.

We zijn over land hier gekomen en de we naar de hoofdstad was erg lachwekkend. Zoals in elk onontwikkeld land rijden ze er veel te hard en loopt er van alles op de weg. Om een klein idee te geven. We hebben hard moeten remmen voor een varken meerdere paarden nog meer ezels maar er liepen ook nog honden geiten en wat niet al.

Aangekomen in de stad werden we de eerste avond met onze neus op de feiten gedrukt. Het is hier erg gevaarlijk zodra de zon onder is. De zwervers die overdag liggen te slapen lopen 's nachts te dwalen. Deze zwerfers schreeuwen naar je, lopen achter je aan en zwaaien met stokken klinkt allemaal erg gezellig maar mijn vriendin vond het toch minder grappig. Daarbij word je constant gewaarschuwd voor overvallen en berovingen.

Wij als hardnekkige toeristen laten de pret natuurlijk niet drukken door een paar van die dakloze. We gaan gewoon jullie stomme stad bekijken! en met een beetje geluk nog beetje rondreizen in jullie stomme land ook.

En dat hebben we gedaan. Leuke bevolking verder hoor doet je erg denken aan Jamaica (niet dat ik daar ooit ben geweest). Na twee tourtjes hebben we het land wel weer gezien en morgen vliegen we dus verder naar Quito.

Tourtje 1:
Knasloos 5 uur reizen naar een oud nederlands fort waar niks meer van over was en een super lelijke stomme waterval en dan weer 1000 uur terug reizen in een passenger-speedboat. (niet voor herhaaling vatbaar)

Tourtje 2:
Super decadent in een mini vliegtuigje een uur naar het binnenland vliegen daar twee uur rondlopen fotoos maken van een gigantische waterval en dan weer terug met het mini vliegtuigje. (wel voor herhaaling vatbaar)

Hoop dat ik jullie erg verveeld heb met mijn verhaaltjes.

• 09 Februari 2015 - 17:11

Ria Van Bueren: